luni, 19 septembrie 2011

Castiguri financiare pe piata Forex

Am cunoscut piata FOREX acum cativa ani datorita brokerului meu, un om genial, care m-a invatat cat a putut de mult despre piata futures de la Sibiu si despre FOREX. Doar ca diferenta dintre a sti foarte multe si a si castiga de pe urma acestor informatii este foarte mare si este data de catre aversiunea fata de risc a fiecaruia si de catre disponibilitatea de a sta permanent cu stressul ca ar putea pierde tot ce a investit sau castigat pana in momentul respectiv.
Piata FOREX este o piata globala de tranzactionare a monedelor, iar valoarea acestei piete la nivel mondial depaseste 1 trilion de euro pe zi.

Ceea ce trebuie sa retineti este ca aceasta piata va poate imbogati peste noapte (asa cum George Soros a castigat un miliard de lire sterline intr-o zi, in care se spune ca a “spart Banca Angliei”; el a mizat impotriva lirei sterline si a avut dreptate, aceasta s-a prabusit iar el s-a imbogatit). Trebuie sa retineti insa ca orice castig important are si riscuri, iar riscul pe aceasta piata este sa pierzi toti banii, pentru ca aici nu ai in posesie un titlu de valoare (ca pe piata de actiuni, sa zicem Bursa de Valori Bucuresti, unde cumperi o actiune spre exemplu cu 100 lei si chiar daca pretul ei scade la 20 lei, aceasta este doar o pierdere ipotetica si nu pierzi decat in momentul in care vinzi in pierdere si iti asumi acea pierdere). Pe FOREX insa nu ai nimic, decat dreptul de a cumpara sau a vinde o anumita cantitate de bani, drept cumparat cu o “marja” pe care o platesti tu pentru a te imprumuta la broker-ul care iti faciliteaza cumpararea/vanzarea de moneda. Daca nu ati inteles mare lucru, e doar vina mea.

Trebuie sa recunosc ca primele 2 experiente ale mele cu piata FOREX sunt proaste. Am invatat foarte multe de la brokerul meu, mai putin cum sa imi controlez emotiile in situatii de panica. Si pentru ca, dupa cum se stie, pierderile vin ori din lacomie (esti pe plus si astepti, poate mai castigi ceva in plus), ori din frica (esti pe minus si astepti “poate isi revine”), nici eu nu am fost un AS in primele 2 experiente ale mele si am pierdut. Nu foarte multi bani, dar suficienti astfel incat sa ma faca sa nu mai risc atat de mult acum. Doar ocazional mai risc acum pe piata FOREX si doar atunci cand sunt foarte sigur, dar asta nu inseamna ca nu o apreciez in continuare ca fiind piata care te poate imbogati sau saraci peste noapte.

Piata FOREX este pentru oricine, iar acest articol este un intro pentru a testa cat de mult va intereseaza acest subiect. Daca va intereseaza, va voi povesti mai multe in articolele viitoare, va voi da si 2 brokeri online din strainatate cu care am lucrat eu si care accepta o suma minima investita de doar 2000 de dolari. Va voi da exemple practice si sfaturi de investit, dar va recomand sa cititi cat puteti de mult despre acest subiect, eventual sa urmati si un curs de managementul riscului financiar si sa va alegeti un broker bun, pe sfaturile caruia sa va puteti baza.

Si ca sa va dau si un pont: cred ca dolarul este in picaj liber si cred ca va continua sa scada. Cine vrea sa faca bani si are curaj si nervi de otel, sa mizeze pe EUR/USD pe crestere (adica euro creste, dolarul scade-asta pana cand si euro va incepe sa scada puternic anul acesta). Daca aveti dolari, sa va grabiti sa ii schimbati (e doar un sfat).

Niciun comentariu: